E24.no: «Renteradar har startet en smertefull diskusjon i bankbransjen»

DNB inngang

E24.no omtaler Renteradar.no i sin artikkel om hvordan DNB har valgt sperre sine kunder fra å bruke tjenesten vår. Dette har åpnet opp en diskusjon i bankbransjen om prisdiskriminering og mangel på åpenhet.

DNB har siden desember 2020, som eneste i bank i Norge, lagt inn en teknisk sperre som forhindrer deres kunder i å anvende tjenesten vår. Banken mener at årsaken til sperringen er av sikkerhetsmessige årsaker knyttet til IT. Vi mener at DNB gjør dette utelukkende for å beskytte sine kommersielle interesser. Banken kan da opprettholde utstrakt bruk av prisdiskriminering og generelt forhindre åpenhet i boliglånsmarkedet. De benytter betydelige IT-ressurser for å opprettholde denne tekniske sperren.

Dette er bakgrunnen for E24.no sin artikkel. Vi mener at mange kunder har for dårlig oversikt over egne og historiske rentebetingelser, i tillegg til lite kunnskap om hvorvidt disse betingelsene reflekterer deres kredittverdighet. Det er ikke nødvendigvis umoralsk at DNB har valgt å sperre oss. Likevel åpner det opp for en smertefull diskusjon i bankvesenet om mangel på åpenhet og prisdiskriminering.

Vi jobber kontinuerlig med å finne en løsning, slik at DNB kunder også kan bruke tjenesten vår.

Gjør som 50 000 nordmenn før deg.

Boliglån gjort enkelt

Automatisk og enkel utfylling. 
Ferdig på to minutter

Få kontroll

Full oversikt over lånet ditt, beste
tilbud og hva du kan spare

Spar penger

Prut med ett klikk eller bytt
til en bank med bedre tilbud

4 av 5 nordmenn kan spare tusenvis på boliglånet

  • Gratis sammenligning av boliglånet ditt mot markedets beste lånerente.
  • Automatisk utfylling. Ferdig på 2 minutter.
  • Bli varslet når renten må sjekkes og bedre tilbud finnes.