Renteradar-teamet

Vellykket kapitalinnhenting for Renteradar

02.07.21

I dag ble Renteradar emisjonen som har ligget ute på folkefinansieringsplattformen Dealflow avsluttet. Til sammen hentet vi NOK 5.4 millioner, som er høyere enn finansieringsmålet vi først hadde satt oss. Vi takker både nye og eksisterende investorer for tilliten og gleder oss til å ha dere med på reisen videre.

Fredrik Stang Heffermehl
Fredrik Stang Heffermehl, Daglig Leder

Kapital til å realisere våre planer

Emisjonen gikk godt over forventning! Takk til Stine Sofie Grindheim og de andre i Dealflow for god støtte underveis i prosessen. Med emisjonsbeløpet i ryggen har vi gode muligheter til å realisere målene vi har satt oss for 2021 og 2022:

  • Tjenestene våre Renteradar.no og Ränteradar.se skal videreutvikles og bli enda mer relevante for boliglånskundene
  • Fortsette den gode brukerveksten i både Norge og Sverige
  • Rask kommersialisering mot banker og andre aktører
  • Vurdere andre produktområder utover boliglån
  • Forberede lansering i land nummer tre

Nå skal vi ta oss litt ferie og så blir det full trøkk for å nå målsetningene våre!

Sindre Noss
Sindre Noss, Markedssjef

100 000 brukere innen sommeren 2022

Hittil har vi fått nesten 40 000 registrerte brukere i Norge og Sverige. Alt ligger nå til rette for en god brukervekst det neste året. Målet er 100 000 brukere innen vi tar sommerferie i 2022.

I Norge vil det bli stort fokus på boliglånsrenter i media utover høsten og videre i 2022. Norges Bank kommer mest sannsynlig til å heve styringsrenten og da følger boliglånsrentene etter. Det kommer til å bli enda viktigere å spare på boliglånet når renteutgiftene øker. Vi skal sørge for å fortsette å dele vår innsikt og kunnskap i media.

Flere boliglånskunder kommer også til å kunne benytte tjenesten vår når vi nå og fremover omfatter flere banker og autoriseringsmetoder. .

Hittil har vi vært forsiktige med betalt markedsføring. Nå kommer vi til å bruke litt av kapitalen vår også i betalte kanaler for å nå nye brukergrupper. Lanserer vi i et tredje land, har vi enda et marked for brukervekst…

Finn Olav Brækken
Finn Olav Brækken, Chief Data Officer

Kommersialisering av tjenesten og analyse fremover

Selv om vi har spart norske boliglånskunder for til sammen NOK 200 millioner kroner i året, ønsker vi at tjenesten skal være gratis for forbrukeren. Med mange brukere og konkurransedyktige banker som ønsker vekst, har vi et godt utgangspunkt for å få betalt for gode «leads».

Renteradar er et data-drevet selskap med unik innsikt og kunnskap om boliglånsmarkedet. Med ny kapital kan vi fortsette å utvikle vårt analyseverktøy Renteradar Analytics og tilgjengeliggjøre data som både gir inntektsmuligheter og gjør boliglånsmarkedet mer transperant.

Vi har fått på plass noen viktige bankavtaler allerede, men det er nå først i høst at vi virkelig setter inn støtet på salgsaktiviteten overfor banker og andre aktører. Målsettingen vår er å kunne vise til en sterk inntektsutvikling utover høsten og videre i 2022.

Sanna Altun
Sanna Altun, Country Manager Sweden

Vår reise i Sverige: Ränteradar.se

Den svenska tjänsten växer i snabb takt och vi har idag 3 000 användare. I höst blir det fokus på användartillväxt så att fler personer kan få bättre bolåneräntor. Vår förhoppning är att se ett fortsatt stort intresse för tjänsten och med det även etablera samarbeten med bolåneaktörer, men även andra aktörer som gynnar våra användare.

Vi ser en enorm potential i tjänsten och har massa idéer som vi hoppas att ni följer med på. Förutom att fokus kommer ligga på marknadsföring och tillväxt ska vi även till hösten anställa ytterligare en person som fokuserar helt på marknadstillväxt och marknadsföring.

Vi ser fram emot den fortsatta resan och allt som komma skall!

Stian Obehi Ihasee
Stian Obehi Ihasse, Lead UX & Front End

Fortsatt utvikling av tjenesten

Renteradar.no har blitt en nyttig tjeneste for boliglånskunder og vi får mange gode tilbakemeldinger fra brukerne. Det er likevel mye arbeid som gjenstår før vi kan si oss helt fornøyde. 🙂

Vi ønsker blant annet at tjenesten vår skal kunne rådgi brukerne vår enda bedre på hvilken bank de bør velge utover kun rente på boliglånet. Mer funksjonalitet i tjenesten stiller også større krav til brukervennlighet, UX og design. Nå har vi ressursene til å fortsette arbeidet og legge til mer spennende funksjonalitet utover høsten og våren.